Hogyan legyek virtuális asszisztens?

2021.03.25

Mióta virtuális asszisztens lettem, nagyon sokszor kérdezték már tőlem, hogyan lehet valakiből virtuális asszisztens, milyen képzést kell elvégezni hozzá. 

Jó helyen jársz, ha benned is felmerült: 

"Hogyan legyek virtuális asszisztens?" 

Mielőtt ebbe a cikkbe a cikkbe belekezdenék, és választ adnék a fentiekre, azt mindenképpen nagyon fontos az elején leszögeznem, hogy én képzés nélkül vágtam bele ebbe a munkába. Ennek egy nagyon egyszerű oka volt: megvolt hozzá a kellő tapasztalatom, ismereti hátterem és enélkül is hamar sikeres virtuális asszisztens lehettem. De a többségnek ezt nem ajánlanám.

Elsőként tisztázzuk, mi kell ahhoz, hogy sikeres virtuális asszisztens legyen valaki:

  • Megfelelő ismereti háttér: Számítástechnikai, adminisztratív és egyéb szakmai tudás is szükséges.
  • Vállalkozói szemlélet: Tudd beosztani az idődet, vállalj felelősséget az elvégzett munkáért és tartsd a határidőket!
  • Pár havi megtakarítás: Ha nem főállás mellett látsz hozzá, akkor bizony nem árt, ha van egy pár havi megtakarításod, hiszen mire lesz elég ügyfeled és ledolgozott munkaórád, amiből kényelmesen megélsz, az nem az első egy-két hónapban lesz.
  • Önmarketing, önmagad reklámozása és eladása: Sokaknak ez a legnehezebb feladat, hiszen nagyképűségnek vagy tolakodónak érezzük ezeket, pedig rendkívül fontos, hogy el tudd magad adni a megbízóknak.
  • Talpraesettség, rátermettség: ha a szádba kell rágni, hogy a facebook keresőt hogyan kell használod ahhoz és milyen kereső szavakra van szükség, hogy rátalálj a virtuális asszisztensi hirdetős csoportokra, vagy nem mersz egy könyvelőt felhívni az árajánlata miatt, akkor nem biztos, hogy ez a te utad lesz, hiszen vállalkozóként nagyon sok mindennek magad kell utánajárni, ráadásul nem egyszer kereshetnek majd olyan megbízásokkal, amikor neked kell bizonyos dolgokat kinyomozni, ellenőrizni az ügyfélnek

Szerencsére ezek többsége tanulható vagy fejleszthető, ezért ha úgy érzed, hogy nem tudnál ezekben 100%-os teljesítményt nyújtani, mindenképpen érdemes egy-egy szakmai tréningre elmenni, egy-két virtuális asszisztens képzést elvégezni. Ugyan, ahogy azt fentebb írtam is, én magam nem végeztem ilyen képzéseket, mivel korábbi tapasztalataim révén könnyedén el tudtam helyezkedni ezen a területen, és hamar felépítettem a vállalkozásomat. Viszont oktatóként természetesen a saját képzésemet ajánlom neked is. 

A képzésem három részből áll: egy ingyenes általános összefoglaló animációs anyagból, egy részletes szakmai szemszögből bemutatott elméleti oktatóvideóból és egy alapos gyakorlati videóból. A képzés árának befizetése a második és harmadik rész megtekintését és letöltését biztosítja a jelentkezők számára. 

A tanfolyam felépítése:

Első ingyenes oktatóvideó

Ebben az ingyenesen megnézhető ötven perces, animált oktatóvideóban bemutatom a szakma alapjait, előnyeit és hátrányait, illetve a legfontosabb tudnivalókat, hogy egyértelműen lásd: szeretnél-e virtuális asszisztens lenni és a képzésre előfizetni.

Elméleti tananyag

Átfogó többórás elméleti tananyag a virtuális asszisztensi pálya minden fontos részletéről: személyes tapasztalatokkal, gyakorlati tippekkel és szakmai információkkal fűszerezve. Ráadásul PR, marketing és közösségi média szakemberként tanácsokat is adok az vállalkozásodhoz.

Gyakorlati ismeretek

Szemléletes videókkal, narrálva bemutatom a virtuális asszisztensként általunk legsűrűbben használt fontosabb szoftvereket és alkalmazásokat. Megmutatom azok szakszerű használatát, tippeket és trükköket adok át ezekkel kapcsolatosan neked is.

A második rész bemutatása:


1. Általános bevezetés a vállalkozó létbe:

  • Mit jelent, ha vállalkozóvá válasz: legfontosabb infók a vállalkozói lét kapcsán
  • Oszlassuk el a tévhiteket: a vállalkozóvá válás és életmód objektív bemutatása
  • Miket gondolj át, mielőtt ezt a pályát választod?
  • Önismeret és a vállalkozás

2. Hogyan indíts egy virtuális asszisztensi vállalkozást?

  • Hogyan indíts vállalkozást? - gyakorlati lépések
  • Vállalkozóvá válási támogatás és egyéb pályázatok
  • A vállalkozásindítás szükséges és extra kiadásai
  • Hogyan kezdj hozzá: Építs arculatot vagy csak indulj el? Melyik milyen előnyökkel jár?
  • Szerződéskötés alapjai
  • Egyéb fontos jogi, könyvelés és adminisztrációs információk

3. Információk kezdő és haladó virtuális asszisztensek számára:

  • Ügyfélszerzési módok széles skálája online és offline egyaránt
  • Specializálódj vagy sokszínű szolgáltatásokat kínálj: Melyik milyen előnyökkel jár? Hogyan vegyítheted a kettőt?
  • Milyen szolgáltatásokat kínálhat egy online vállalkozástámogató?
  • Milyen munkatapasztalattal lehet valaki virtuális asszisztens?
  • Hogyan bővítheted idővel a szolgáltatásaid körét: tippek és trükkök
  • Árazás és árpolitika
  • A próbamunka szükséges rossz vagy kiváltható: Hogyan oldd meg, hogy ne dolgozz ingyen, mégis meggyőzd az ügyfelet?
  • Hogyan csavard az ujjaid köré az ügyfelet: Kommunikációs alapismeretek, tárgyalástechnika és a sikeres tárgyalások titkai
  • Elevator pitch, avagy hogyan győzz meg a rátermedtségedről valakit 30 másodperc alatt: tippek, trükkök és gyakorlati tanácsok mindenkinek

  • Problémakezelés és félreértések tisztázása
  • Imposztor Szindróma legyőzése, avagy hogyan hidd el, hogy tényleg megéri az ügyfélnek a szolgáltatásod
  • Más virtuális asszisztensek: Konkurenciát jelentenek vagy együttműködő partnereket?
  • Passzív és félpasszív jövedelemforrások

  • Időmenedzsment: Dolgozz hatékonyan!
  • Munka és magánélet egyensúlya
  • A siker kulcsa: Hogyan legyél hosszú távon is sikeres?
  • Minden, ami tervezés:üzleti terv, fejlődés, átalakulás

Marketingtanácsok egy szakembertől:

  • Hogyan használd a marketinget a sikeres virtuális asszisztensi vállalkozásod felépítéséhez?
  • Közösségi média alapjai: melyik felület miért jó, és melyiket hogyan használd?

  • Szövegírás, SEO és weboldalkezelés
  • E-mail marketing

  • B2B markering alapok: Mit jelent? Miért szükséges? Hogyan alkalmazd a gyakorlatban?

A harmadik rész tartalma:

  • Canva használata brandépítésre, one pager készítéshez és általánosan az ügyfeleknek
  • Webnode: Építs weboldalt és hozz létre szakmai e-mail címet egyszerűen, gyorsan és olcsón!
  • Google programok és oldalak ismerete: Drive, Naptár, Űrlapok, Keep, Cégem, Search Console
  • Projektmenedzsment: Trello, Asana és Keep
  • Office alapok: Word, Excel és PowerPoint
  • Videószerkesztés és vágás Wondershare Filmorával és MovieMakerrel

Ha szeretnéd a képzést megrendelni, írj e-mailt az info@virtualis-asszisztensed.hu címre